Havedag søndag den 11. september

Vi er 5 kvinder, der på søndag afholder en lidt anderledes havedag med foredrag og andre spændende aktiviteter. 




Havedagen afholdes hos Birgitte Hasholt, forfatter og skribent til bl.a. HAVEN og Isabellas. Birgitte bor langt ude på landet og har en skøn landbohave med geder og høns, og hvor selvforsyning og økologi er et vigtigt element i dagligdagen.




Der vil være salg af stauder, krydderurter, haveudstyr, udsmykningssten (til belægningen i haven), frø, blomsterløg, kastanjehegn, pileflet, buketter m.m. 


Programmet er således:


Kl. 10.15: Ib: Bier og Honning
Kl. 11.00: Marlene (Staudefeen): Trendy stauder
Kl. 11.45: Helle (By Helle Nørby): Udsmykningssten
Kl. 12.30: Janne (Fuglsang Haver): Havens indretning
Kl. 13.15: Birgitte (forfatter og haveskribent): selvforsyning og økologi i haven. Hør blandt andet om dyrkning af tomater og chili, om geder til husbehov og om havehøns.
Kl. 14.00: Anders Løkke fortæller om svampe og sommerfugle.
Kl. 14.45: Helle Schaumann: Pil og pileflet
Kl. 15.15: Peter (Staudefeen): Stiklingeformering af havens stauder og buske

I løbet af dagen...(stil gerne spørgsmål):

Kim (Havegalleriet.dk) viser, hvordan man laver et solidt plantebord.

Iben Riis (Frk. Iberis
, Middelfart) viser, hvordan man binder en buket.
                      
Bod med økologiske kager.

Entré kr. 10,- (børn gratis adgang).


OBS! Besøg Egeskov slot og park og få 50% rabat på indgangsbilletten mod forevisning af vores indgangsbillet (kun gældende på dagen). 


Håber, vi ses :-))























17 kommentarer:

  1. Håber I får en forrygende dag, - selvom det jo næsten gir' sig selv med det program!! Glæder mig til at se og høre mere om det og X'er fingre for anstændigt havevejr til jer :o)

    SvarSlet
  2. Lycka till med dagen!!
    Vilken färgsymfoni!!!! (bilden med solros och annat). Vackert!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  3. Hej Marlene
    Du frister,men tror ikke jeg kan lokke nogen med, da det er en travl weekend med plantemarked( havekredsens)og 2 fødselsdage, så kniber nok med evnerne til at kunne lokke familien med til fyn, og min haveveninde har holdt bryllup for nogle af deres venner. så øv øv . Men håber og ønsker der kommer rigtig mange så god fornøjelse.
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  4. Flot og fristende program - ville elske at komme med!

    Desværre har jeg ikke mulighed for at deltage.
    Håber, I får en fantastisk dag.

    SvarSlet
  5. Tusind tak skal I have :-) Det kunne ellers have været dejligt, hvis I kunne komme ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  6. Skal ikke lige til Fyn i den weekend, så desværre. Håber alligevel I får mange besøgende.

    SvarSlet
  7. Det lyder som alletiders program :-)
    Jeg tror jeg bliver lettere upopulær, hvis jeg smutter til Fyn, for vi skal lægge fliser i kælderen.
    Men jeg håber at I får en dejlig dag med mange besøgende, og ikke mindt godt vejr :-)
    Kh Hanne

    SvarSlet
  8. Kære Marlene! Skønne blomster! Ville ønske jeg havde plads til nogle Helenium! De er så skønne!
    Jeg glæder mig til på søndag og jeg kommer uanset vejret;)
    Kh Helle

    SvarSlet
  9. Tak skal I have :-) God arbejdslyst med fliserne, Hanne.

    Yes, Helle vi ses :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  10. åhhhhhh.......hvor ville jeg bare gerne besøge dig/jer til jeres skønne arrangement.....SUK........men desværre er der andet på programmet ;0)

    Håber at det bliver en kanon succes så en gentagelse bare er nødvendig til næste år FOR SÅ KOMMER JEG.......ikke syv vilde heste skal holde mig væk ;o)

    Knus og suk
    Dorthe

    SvarSlet
  11. Ja, så må du komme til næste år, Dorthe ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  12. Halle-højsa, hvor ser det hyggeligt og spændende ud!

    Ikke destomindre måtte jeg holde lav "have-profil" efter arrangementet i Landbohøjskolens have, for min energi og "dagsform" er stadig på lavpunktet.

    Men det er skønt at kunne følge med her på bloggen og godt at vide, at der sker flere (mange!) ting rundt om i landet.

    Men det lyder som om i gentager successen, så det vil jeg have som pejlepunkt!

    Bedste havehilsner fra

    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  13. Kære Marianne,

    ja, det tror jeg helt sikkert, at vi gør. Vi havde en forrygende dag med mange besøgende :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  14. Idag er det Feens fødselsdag, hurra hurra hurra. Hun sikkert sig en plante får, som hun har ønsket sig iår, med dejlig chokolade og kage til.

    Og når hun hjem fra marked går, hurra hurra hurra. Så skal hun hjem og holde fest og den, der kommer med som gæst, får dejlige tomater og kager til.

    Tilsidst vi råber højt i kor, hurra hurra hurra. Gid Feen længe leve må og sine ønsker opfyldt få,
    med mange skønne blomster og kunder til:o)

    Hjertelig tillykke søde fe:o)Håber du bliver forkælet og fejret efter alle kunstens regler idag:o)

    Knus fra Syrenprinsen og mig

    SvarSlet
  15. PS: Dejligt at høre at I havde sådan en positiv dag igår. Håber at vi får mulighed for at troppe op en anden god gang, da det jo lyder som om at succesen skal gentages:o)

    Kærlige fødselsdagshilsner

    SvarSlet
  16. Ai, det lyder som en forrygende dag med et fantastisk program. Med det skønne sensommervejr havde I garanteret en dejlig dag - og med mange besøgende kan jeg læse ovenfor :)

    SvarSlet
  17. Kære,

    Tante Grøn, tusind, tusind tak - hvor er du sød ;-)

    Achillea, ja, vi var godt nok heldige med vejret :-) Vi ses på søndag.

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Dejligt, at du giver dig tid til at skrive en kommentar - tak :-)

ALLE kan skrive en kommentar - har du ikke en af de nævnte konti, vælger du bare "Anonym" eller "Navn" (har du ikke en webadresse, lader du feltet stå tomt).

Husk at tilmelde dig svar via email (nederst), da jeg altid besvarer din kommentar og ofte stiller spørgsmål :-) (dette er kun muligt, hvis du er logget ind på en af de nævnte konti).

Alle gæstebloggere får videresendt din kommentar.

Mange hilsner

Marlene