På tur til Kiekeberg

I lørdags - 20. april - var vi på den årlige udflugt til det store plantemarked i Kiekeberg, der ligger syd for Hamburg. Der er som altid mange mennesker, men det føltes ikke så tætpakket som andre år.

Vi kørte med nogle dejlige havevenner og havde en hyggelig dag i godt, men lidt køligt vejr.

Her nogle billeder fra dagen:

Jeg plejer at købe en del spændende tomatsorter, men i år blev det kun til en blommetomat og to små sjove sardinske ægtomater - lave busktomater.



Citronverbena, italiensk vild rucola og de to nævnte ægtomater.




Masser af mennesker.....






Dyb koncentration ved krydderurterne!






Med rumpetten i vejret for at dufte de mange narcisser. Men det var nu perlehyacinterne, jeg kiggede efter. Hmmm.... hvilken en skal jeg vælge???




Valget faldt på sorten 'Peppermint', som er lyseblå med grønlig top (inden den springer ud). 




Og selvfølgelig spændende kartofler - det er først og fremmest dem, jeg går efter. 




Nå ja, de lækre løgbrød må vi endelig ikke glemme! Luksus at få en plads i solen med løgbrød og øl/vand. Vi hyggede os. 




Helle og jeg diskuterer de gamle haveting, som også blev solgt på markedet. 




Skrig! Hvad ser jeg - en gammel KÆMPESTOR grøn vandkande!!!




Selvfølgelig blev den købt - og stakkels Peter måtte slæbe igen ;-) Men først skulle den beundres af både Helle og mig!!




Stauder blev der ikke købt - men krydderurter, tomater, kartofler, vandkande, cane stoppers og en stråhat - så var pengene også brugt :-)

18 kommentarer:

  1. En meget lækker vandkande..

    SvarSlet
  2. Hej Malene.Det ser da ud til at i havde en rigtig god tur til Tyskland.Og gode indkøb du gjorde.God aften Jette

    SvarSlet
  3. Uh det er godt jeg ikke kom afsted, kan jeg se på de dejlige gamle ting. Så var min konto da kogt over ;-)
    Det er en sjov lille tomatplante du har købt, den må du da tage frø af... :-)
    Forstår godt krydderurterne frister - jeg har købt flere af samme slags i år - kan bare ikke få nok til salaten!
    Ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
  4. Marlene, jeg forstår fuldt ud det grønne "skrig" og de andre fund, det ser skønt ud! Vi ses :-)
    Kh Birgitte

    SvarSlet
  5. Hvis du tester vandkanden, vil du finde mine fingeraftryk på den. Og kurven ligeså. Men jeg beherskede mig i år og det blev kun til småting i den kategori. Hvad planter angår, ser du, det er en helt anden sag.
    Det var et ganske udmærket marked også i år. Mødte en del jeg kendte, men altså ikke dig. Måske i Kolding.

    De bedste hilsener
    Helga

    SvarSlet
  6. Tusind tak for jeres kommentarer :-)

    Helga, det var da pudsigt, at du også havde kig på vandkanden :-) Ja, kurven var også fin.

    Vi mødte også flere, vi kendte - fra plantemarkederne. Var du med bussen fra Nordjylland? For vi så nemlig nogle af dem, der havde været med på den tur?

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var 6 der kørte ned allerede fredag og checkede nogle planteskoler ud undervejs. Overnattede og var friske til at stå i kø kl. 9 lørdag morgen. En tradition efterhånden og smadderhyggeligt.

      Vi drak kaffe sammen med nogle af dem fra Nordjylland, men de var med bussen fra Viborg.

      Så nu er der fuld gang i plantningen af alle de nye små planter.

      Kærligst Helga

      Slet
    2. Det lyder vel nok hyggeligt, Helga :-))

      Slet
  7. så ud til at vejret var godt, det gør altid et marked mere tiltrækkende - lækker vande-kande ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi var heldige med vejret, Sussi, selvom det var lidt koldt, da vi lige ankom :-)

      Slet
  8. Det ser ud til I har haft en skøn tur. Dejligt. Tror vi vil prøve en tur derned også. Tage afsted fredag så man er klar lørdag. Skal lige ha afsat hunden først ;)
    Vi kommer den. 19. maj. Skal bare lige til Claus Dalbys have først, hvor jeg var heldig at vinde et par billetter til ;))
    Knuzz Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Lena, det er garanteret lige noget for jer :-) For os tager det ca. 2,5 time at køre derned, så det kan ikke betale sig at overnatte. Vi har jo 2 timer, hvis vi bare skal hjem til vores forældre, så det er næsten det samme.

      Lyder godt med den 19. maj :-)

      Kh. Marlene

      Slet
  9. Åh Marlene.....det ser ud til at være en super skønt tur I der har taget over grænsen - og skønne køb både "skriget" og den smukke perlehyacint :o)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Dorthe - ja, det var en dejlig tur :-)

      Slet
  10. Det er så herligt at komme ud og se og især efter den laaaange vinter vi har haft. Det er en skøn vandkande du har fået fingre i:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lisbeth - er også glad for den :-))

      Kh. Marlene

      Slet
  11. Iiihhhhh hvor ligner det et godt marked... Jeg ville elske at ha kigget jer over skulderen dér ved de gamle redskaber. Og jeg tror da sørme ikke jeg ville ha nøjes med kanden.... Det var nok blevet meget dyrt for mig.
    Jeg skal til plantemarkden på søndag - og jeg glæder mig.
    Men gamle redskaber tør jeg vist ikke håbe på.
    mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susan,

      ja, man kan hurtigt blive fristet ;-)

      Søndag - på Sanderumgaard? jeg har jo gamle haveredskaber til salg (håndredskaber).....

      Rigtig dejlig dag.

      Kh. marlene

      Slet

Dejligt, at du giver dig tid til at skrive en kommentar - tak :-)

ALLE kan skrive en kommentar - har du ikke en af de nævnte konti, vælger du bare "Anonym" eller "Navn" (har du ikke en webadresse, lader du feltet stå tomt).

Husk at tilmelde dig svar via email (nederst), da jeg altid besvarer din kommentar og ofte stiller spørgsmål :-) (dette er kun muligt, hvis du er logget ind på en af de nævnte konti).

Alle gæstebloggere får videresendt din kommentar.

Mange hilsner

Marlene